Klachtenregeling
Bij Echo Care doen we ons uiterste best om jou op een warme, zorgvuldige en professionele manier te begeleiden. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Heb je een klacht of een vervelend gevoel over een bezoek of ervaring? Laat het ons weten.
We vinden het belangrijk dat jij je gehoord voelt – ook als iets anders is gegaan dan je had gehoopt.
1. Bespreek je klacht met ons
Heb je vragen, twijfels of iets dat je wil bespreken? Neem dan contact met ons op. We plannen graag een rustig moment met je in om samen te praten. Vaak kunnen we onduidelijkheden verhelderen of samen tot een oplossing komen die voor jou goed voelt.
Vind je het lastig om dit gesprek alleen te voeren? Dan mag je natuurlijk iemand meenemen die je vertrouwt.
2. Kom je er met ons niet uit? Neem contact op met de klachtenfunctionaris
Wil je eerst advies, of wil je je klacht bespreken met een onafhankelijke partij? Dan kun je contact opnemen met een onpartijdige klachtenfunctionaris via www.klachtverloskunde.nl.
De klachtenfunctionaris luistert naar je verhaal, helpt je met advies en kan – als jij dat wilt – bemiddelen of ondersteunen bij het indienen van een klacht. Alles wat je met de klachtenfunctionaris bespreekt, is vertrouwelijk.
Samen met jou (en eventueel de klachtenfunctionaris) proberen we je klacht binnen zes weken af te handelen. Je ontvangt dan schriftelijk een reactie met wat we hebben gedaan met je klacht.
3. Geschilleninstantie Verloskunde
Kom je er met ons en de klachtenfunctionaris niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke commissie onderzoekt je klacht en doet een bindende uitspraak.
Meer informatie vind je op: www.geschilleninstantieverloskunde.nl